Wednesday, October 18, 2017

Vlad Brings Flowers

Okay, y'all.  Frankie and Agnes have both shown up for this Halloween season, so you knew Vlad would be joining the party didn't you?  He even brought a boo-quet.


And doesn't he just look dapper in purple!  I used the layout from Clean & Simple Stamping:


I tried to use a bat from the same stamp set for the button element, but it just didn't look right (you'll see what I did with the bat in a minute).

Check out this week's Color Throwdown:


The colors don't *have* to be Halloween-y, but they can work for a Halloween card just the same.  I ended up using both Elegant Eggplant and Lavender Lace ink refills to make my background; I saturated a piece of watercolor paper with water, then dripped the ink on and kinda just messed with it until I liked it.  I ended up with a puddle of purple water, so I made a few more backgrounds while I was at it, which you may see sometime soon. And my little bat migrated to the inside of the card:


And of course since Vlad is the last of the main trio from Best Fiends, I have to enter this over at Retro Rubber too:


Best Fiends is still ten years old and I think Teeny Tiny Wishes is pretty close to that age, too.  Very retro stamps.

Little baby is kinda making some noise so I'm going to rescue him from his crib and feed him more vanilla maple crunchy things.  They make him smell like a syrup factory, but I ain't complaining ;)  Cheers!

Supplies, all SU!
Stamps:  Best Fiends, Teeny Tiny Wishes
Ink:  Basic Black, Elegant Eggplant, Lavender Lace
Paper:  Basic Black, Smoky Slate, Thick Whisper White, watercolor paper
Accessories:  Dimensionals, oval & scalloped oval punches, watercolor crayons, watercolor pencils

6 comments:

Debbie Mageed said...

Yay! Vlad made it just in time for our Halloween challenge! I sure have been looking for him and BOY does he look great in purple! That background is fantastic!! Thanks for playing with us at Retro Rubber and I will be looking for you again in our next gallery ;)

CCsMom said...

OK, so Vlad is my favorite. LOVE IT!!! Great with the purple!

Claire Grantham said...

OMG your background is AMAZING. I love Vlad, he is hilarious, I'd take flowers from him..what does that say about me?! Thanks for playing again at Retro Rubber. Claire DT

Jan Clothier said...

That is a WONDERFUL background! Love the clean layout and those drunken little letters in the sentiment. Well done - it's lovely! Thanks for joining us again at Retro Rubber and completing the set of friends.

Creative Lady said...

Another adorable card, love the colors and again your coloring. Thanks for joining Retro Rubber Challenge Blog.

Natasha said...

Love the background on here so much! Awesome card!